Cel mai performant manager liberal din județ! Drumul de la începutul anevoios, la performanță!

Scris de
Actual Mehedinti
28/12/20 - 05:12

Astăzi, vi-l prezentăm pe Dragoș Năstasie, liberalul care a reușit să se remarce din funcția de manager al sucursalei Bala a Societății de Tratament Balnear și Recuperare a Capacității de Muncă SA și să facă performanță din această postură.

Image

Și-a început activitatea în calitate de manager al sucursalei Bala a Societății de Tratament Balnear și Recuperare a Capacității de Muncă SA, la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an.  Activitatea cu bilete de tratament prin Casa Națională de Pensii a fost începută la sfârșitul lunii februarie, când STBRCM SA a semnat, la nivel național, contractul cu Casa Națională de Pensii. Sucursala Bala a avut, în primele două serii de vânzări de bilete, pacienți mulți  având un grad de ocupare de peste 70%.

Image

Apoi a venit, brusc, pandemia și toate cele 13 sucursale balneare din țară au fost notificate sa își sisteze activitatea. La momentul sosirii sale ca manager al unității, sucursala din Mehedinți  se afla pe locul 12 din cele 13 sucursale ale STBRCM SA la capitolele grad de ocupare și profit. După nici un an de zile de manageriat Sucursala Bala, Dragoș Năstasie a reușit să o claseze pe locul al doilea din cele 13 sucursale.

Image

Încă din luna februarie, noul manager a înțeles  să implementeze, la sucursala Bala, sistemul de plată prin intermediul voucherelor de vacanță, de care beneficiază toți salariații din sistemul bugetar. Astfel, a reușit, rapid, să crească gradul de ocupare al hotelului, prin diversificarea metodelor de plată pentru serviciile oferite de unitate.

Image

În perioada în care toate hotelurile și centrele spa și de tratament balnear din România erau închise, Năstasie a luat decizii curajoase și, totodată, foarte eficiente pentru activitatea economică a sucursalei, reușind să aducă peste 2,3 milioane de lei în conturile unității doar din activitatea de carantinare a persoanelor venite din străinătate în perioada de stare de urgență, pe teritoriul României.

Image

În cursul acestui an, managerul liberal a reușit să îmbunătățească semnificativ calitatea serviciilor oferite de unitatea pe care o conduce, prin dotarea bazei de tratament și a sălii de sport cu aparatură nouă și performantă: în sala de mese, au fost  aduse scaune noi, au fost montate aparate wi-fi în fiecare cameră pentru ca pacienții să beneficieze de internet gratuit, iar în camerele de cazare, au fost schimbate saltelele paturilor, vechi de peste 10 ani.

Ștrandurile pentru agrement și bazinele pentru curele cu nămol au fost, de asemenea, modernizate, calitatea serviciilor oferite fiind îmbunătătită prin cele 200 de șezlonguri, de care au beneficiat, în acest an, clienții, prin WI-FI gratuit în incinta ștrandurilor și prin curățenia exemplară.

Image

Peste 600 de persoane venite din străinătate au fost carantinate în hotelul sucursalei Bala, din totalul de aproximativ 1500 de carantinați de la nivelul județului Mehedinți. Apoi a urmat perioada în care tratamentul balnear a fost redeschis, prin deciziile guvernului României, perioadă în care, chiar dacă oamenii au fost reticenți să mai meargă în stațiuni prin biletele de tratament, directorul sucursalei Bala a desfășurat activități aducătoare de venituri suplimentare prin care a asigurat continuitatea economică a unității.

La aproape un an de la preluarea conducerii unității de tratament balnear din stațiunea Bala, Năstasie a reușit performanța să aducă, de pe locul 12 pe locul 2, Sucursala Bala, în topul economic al celor 13 sucursale ale STBRCM SA.

Image

Dacă la 20 ianuarie 2020, când a preluat Sucursala Bala, unitatea avea datorii către furnizori, terți și sediul central, de peste 1,2 milioane lei, la sfârșitul anului 2020, sucursala nu înregistrează datorii și chiar a reușit să realizeze profit în perioada de pandemie, având în vedere că majoritatea sucursalelor STBRCM SA din țară au înregistrat, în acest an dificil pentru industria Horeca, pierderi substanțiale cuprinse între 300.000 lei și 1,8 milioane lei/sucursală.

Image

Sucursala Bala, fiind o unitate care se autofinantează din veniturile proprii, în acest an, managerul Dragoș Năstasie a reușit să țină, la serviciu, întreg personalul angajat (54 angajați) și să le asigure, în întregime și la timp, salariile.

Image

În prezent, managerul a reușit să implementeze sistemul de catering, prin care deservește, cu masă caldă, 102 beneficiari ai cardurilor sociale, distribuite de Guvernul României persoanelor cu vârsta peste 75 de ani.

Image

„Sucursala are disponibilități bănești  pentru salariile angajaților, inclusiv pentru lunile următoare, până la reluarea tratamentului balnear, în tot acest an, fiind singura sucursală care nu a cerut și nu a încasat nici un leu de la conducerea centrală de la București, în conturile căreia sunt decontați banii pentru biletele de tratament prin casa de pensii, servicii de cazare, masă și tratament efectuate de Sucursala Bala.”, ne spune Năstasie.

Image

Directorul mai spune ca avea planuri mari pentru anul 2020, inclusiv dotarea bazei de tratament cu o cameră pentru saună și una pentru salină și chiar construirea unei piscine cu apă termală pentru vară-iarnă în curtea complexului, dar din cauza pierderilor mari ale multor sucursale ale TBRCM SA, toate investițiile au fost sistate de la București  pentru anul 2020.

Image

În concluzie, în acest an pandemic și restrictiv pentru industria hotelieră în care activează, managerul Dragoș Năstasie a reușit să atragă venituri din alte activități decât cele obișnuite de tratament balnear, totalizând sume ce depășesc cu mult veniturile din activitățile anilor precedenți ai complexului balnear din stațiunea Bala.

Image